tirsdag 3. juni 2008

Dagdrømmerier

Egenskaper jeg skulle ønske jeg hadde:

Absolutt gehør. Gud, hvor gjerne jeg skulle hatt absolutt gehør. Gehøret mitt ville selvfølgelig kommet i kombinasjon med en gudbenådet, whiskyraspende jazz-sangerinne-stemme, og jeg skulle erobret verden som en blanding av Alicia Keys og Ingrid Bjørnov. Mest Alicia, kanskje.

Grønne fingre. Gjerne i kombinasjon med velutviklet kokkegen – da skulle jeg anlagt tidenes kjøkkenhage og dyrket tomater og gresskar. Og blomster, selvfølgelig. Til og med margeritter, skulle jeg klart å ikke slå i hjel. (Er det bare jeg som sliter med margeritter?)

Perfeksjonisme. Særlig på hjemmefronten. Jeg skulle likt å være en Rydder. En Organisator med tellekanter i skuffer og skap. Med viktige papirer samlet i pene permer. En med arbeidsdisiplin.

En sterk og veltrent kropp. Uten å trene meg ihjæl, selvfølgelig, da forsvinner jo litt av vitsen. (Hm… er kropp en egenskap, egentlig? La gå, jeg får skrive treningsvilje i stedet, da).

Ingen kommentarer: